פרטי ההצגה

מאת ובביומה: עדינה טל

11 שחקנים חרשים-עיוורים לוקחים את הקהל למסע קסום בעולמם המיוחד, במחוזות החושך, הדממה ו..הלחם. סביב ציר הזמן של לישת הבצק, התפחתו ואפייתו על הבמה נוצר מפגש חד פעמי בין השחקנים והקהל. הקהל חוזר ביחד עם השחקנים אל זיכרונות מוכרים, רחוקים, חולם חלומות נשכחים, חווה מחדש את רגעי האושר הקטנים ו”נוגע” בניצוץ הבריאה הקיים בכולנו. ביד בוטחת לוקחים השחקנים את הצופה לעבר רגעים קסומים שבין מציאות ודמיון, אל בין הנשגב והמגוחך, ותמיד מחזירים את הצופה לדבר הבסיסי, אל הלחם, אל הגעגועים לבית. "כי לא על הלחם לבדו אנחנו חיים"- הם אומרים, ומדגישים את חשיבות המפגש בינם לבין הקהל ואת הצורך בקשר, שהוא קיומי לא פחות מהצורך בלחם- עבור כולנו.

הדרך למופע

המופע “לא על הלחם לבדו” הינו הפקת התיאטרון השנייה של אנסמבל השחקנים החרשים-עיוורים של תיאטרון "נא לגעת". החזרות להצגה ארכו כשנתיים. במשך חודשים רבים נבדק תהליך אפיית הלחם והתאמתו לבמה כיצירת יחידת זמן משותפת לשחקנים ולקהל. תוך כדי העיסוק בלחם, שהוא הרבה מעבר לסך כל מרכיביו, הועלו רגעי אושר קטנים, זיכרונות, חוויות וחלומות של השחקנים ונמצאו דרכים חדשות לתקשורת כקבוצה וכאנסמבל תיאטרון. במהלך העבודה התנסו המתורגמנים לשפת סימנים בחווית החושך והדממה היומיומית של עמיתיהם השחקנים, וזאת בכדי להכיר טוב יותר ובאופן פיזי את חייהם.

במהלך ההצגה שומע הקהל מכות תוף המסמנות לשחקנים שינוי סצנה. רוב שחקני התיאטרון אינם רואים את היד המונפת ואינם שומעים את צליל התוף אך בכל זאת מגיבים לסימן. בתהליך איטי ומורכב למדו השחקנים להרגיש את הוויברציות המופקות מן התוף גם ממרחק, וכך נמצאו עוד אמצעי תקשורת ודרך לשלב את הדרמה האנושית הייחודית כל כך לקבוצה עם הדרמה הבימתית.

עיצוב תפאורה: איתן רונאל
ביצוע תפאורה: מאיר בן חקון, אלון לוי
עיצוב תלבושות: דפנה גרוסמן
אביזרים: לירון קורן
עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין
מוזיקה מקורית: אמנון בעהם
"רוקד צמוד": מילים, לחן וביצוע: צבי טל
"שוק איטלקי" מבוסס על שיר עם נפוליטני, ביצוע: צבי טל
מדריכת יוגה: שרה טל

ביקורות

"מופע מדהים.. ציון 10!" (שמעון לוי, ישראל היום)

"מציאות תיאטרלית חלומית ומרשימה.. יש בכוחו של המופע הזה, עם הלהקה המיוחדת והמדהימה הזו, להחזיר את האמונה בטוב שבאדם, ולו לשעה קלה". (שי בר יעקב, ידיעות אחרונות, 8.8.2008)

"קהל שיוצא מגדרו נפעם מלראות שהשמיים הם הגבול, גם אם לא רואים את השמיים, גם אם לא שומעים את התשואות שמסמלות שאכן- הגעת לשם". (רותי שילוני, חדשות ערוץ 2, 1.12.07)

"ביציאה מההצגה "לא על הלחם לבדו", הרגשתי שהקהל חייב לעצמו לבוא ולצפות בהצגה של הקבוצה" 
(לילך גביש, הבמה, 26.6.08)

"תיאטרון של חלומות ותקווה נארג באצבעות ידיהם ובהומור החד של 11 חרשים-עיוורים"
(צבי גורן, הבמה, 25.8.08)

אורך המופע: 90 דקות

ההצגה מלווה בכתוביות.

* נגישות לכבדי שמיעה\ עיוורים: לתיאור ויזואלי\ אוזניות הגברה ומשדרי FM יש לתאם מראש במספר 03-6330808 או במייל welcome@nalagaat.org.il. מספר האוזניות מוגבל.

*לפרטים נוספים: 03-6330808 | welcome@nalagaat.org.il | מרכז 'נא לגעת', נמל יפו, רציף העליה השניה. וויז: חניון נמל יפו.

 

צפה בסרטון

מערכת למכירת כרטיסים